Jak wygrać każdy spór? Recenzja książki o negocjacjach
Ostatnio trafiła do mnie nowa książka o negocjacjach, z wielką przyjemnością zabrałem się do czytania, poprosiłem też znajomą osobę, której doświadczenie w negocjacjach cenię, o recenzję. Wyniki poniżej. Zapraszam do przyjemnej lektury : )
Ksiązka jest autorstwa Pani Anny M. Łabuz i nosi tytuł „Jak wygrać każdy spór. Negocjacje w życiu codziennym.” Została wydana przez wydawnictwo OnePress.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się czego w kwestii komunikacji mógłbyś nauczyć się od psa lub kota? Albo czy rzeczywiście musisz przewracać ul aby zebrać miód? Komu z Twoich rozmówców powinieneś kupić lusterko, a komu przydałby się dyktafon? 😉
Książka „Jak wygrać każdy spór” to zbiór przemyśleń, licznych przykładów sytuacji konfliktowych wziętych z codziennego życia i sposobów na ich rozwiązanie. Nie jest to książka o zaawansowanych technikach negocjacyjnych, autorka powraca raczej do podstaw komunikacji takich jak aktywne słuchanie, czy stosowanie metafor i opowiadań. Jednak lekkość z jaką pisze psycholog Anna M. Łabuz, różnorodność przykładów oraz istota poruszanych tematów, niewątpliwie skłonią każdego do chwili refleksji i komunikacyjnego rachunku sumienia.
Brak komunikacji wprost, wskazywanie na drugą stronę jako na źródło problemu czy generalizacja muszą zniknąć jeśli chcemy stworzyć odpowiednią podstawę pod budowanie przyjaznych relacji. Od czasu do czasu każdemu z nas zdarza się zapominać jak ważna jest podczas sytuacji konfliktowej nasza świadomość emocji partnera i własnych emocji oraz pamiętanie, iż to my jesteśmy odpowiedzialni za wszystkie nasze emocje bez wyjątku i nie mamy prawa winić za nie drugiej strony.
Autorka opisuje typy występujących rozmówców i podaje rozwiązania jak najlepiej komunikować się z takimi osobami. Przywołuje zasady, o których warto pamiętać podczas komunikacji, jak np. nieocenianie rozmówcy, nieudzielanie dobrych rad, koncentrowanie uwagi na rozmówcy, czy zadawanie pytań. Wskazuje też na konkretne słowa i skutki ich stosowania, oraz podaje wiele przykładów presupozycji, jako narzędzia do efektywniejszego osiągania rezultatów, których oczekujemy od naszych rozmówców. Odrębne rozdziały zostały poświęcone komunikacji z szefem, z dziećmi czy z partnerami życiowymi. Dla wszystkich z nich jest jednak wspólny mianownik – porozumieć można się z każdym, bez wyjątku. Trzeba tylko pamiętać, że miłość wymaga zaufania i wolności.
Z książki płynie kilka istotnych dla dzisiejszego zabieganego świata przesłań. Można podsumować je stwierdzeniem, że wiara w drugiego człowieka, z której wynika zainwestowanie czasu w komunikację z tą osobą są fundamentem pod zbudowanie odpowiednich relacji i sposobem na efektywne rozwiązywanie sporów.
Życzę przyjemnej lektury,
Patrycja Marton
Książka trafiła na moją listę polecanych lektur negocjacyjnych
CHCESZ SZYBKO POPRAWIĆ SWOJE NEGOCJACJE?
AKADEMIA NEGOCJACJI ZAPRASZA
Organizujemy interesujące negocjacyjne wydarzenia w krótkich i przystępnych formach
(bezpłatne webinary, wykłady stacjonarne i online, szkolenia z negocjacji w biznesie):
Jeszcze nie czytałem dotychczas miałem okazję posłuchac audiobooka :D.Nie tylko dla branży handlowej ale przede wszystkim dla zwykłych ludzi jest tak ksiązka .Ciekawa i praktyczna wiedza zarówno dla początkujących „negocjatorów” jak i tych bardziej zaawansowanych :D.Część z rzeczy ,które odłuchałem widziałem w atykułach i magazyach pokroju nowa sprzedaż.Widać że są więc uniwersalne i powszechnie stosowane,polecam!