Jeszcze jedna ważna rzecz, którą trzeba zaznaczyć. Jeżeli będziesz mówić o swojej jakości, sukcesach i tak dalej, pamiętaj o jednej rzeczy – bardzo ważnej. Kto jest bohaterem tego spotkania? Jeżeli będziesz mówić w ten sposób: „My jesteśmy najlepszą firmą”, „Ja jestem rozchwytywany” i tym podobne, to wydarzy się coś, co mnie – zanim to zrozumiałem – kosztowało bardzo dużo. Konkretnie kosztowało mnie to stracone 37 tysięcy złotych. Dlaczego nie warto się wywyższać? Bo staniesz się wtedy konkurującym bohaterem.

Pamiętaj, że bohaterem spotkania czy transakcji jest zawsze Twój klient. Bohaterem historii jest zawsze Twój klient. Ty mu tylko pomagasz w tym, żeby osiągnął sukces. To jest Twoja rola w danej współpracy. Jeśli spojrzysz na to w ten sposób przy współpracy z każdym klientem, to od razu będzie Ci łatwiej osiągnąć sukces. Nie będzie niepotrzebnego konkurowania. Każdy ma swoją historię i każdy jest bohaterem swojej historii.

Jeśli zaczniesz się wywyższać to będziesz konkurować z historią klienta i z tym, że on czuje się bohaterem dla siebie. To jest rzecz, która może być bardzo kosztowna w biznesie. Nie popełnij mojego błędu z początku kariery. Mówiąc inaczej – pomagasz bohaterowi osiągnąć cel.

Fragment pochodzi z książki NEGOCJACJE Strategie Negocjacji Przedsiębiorców, z rozdziału o renegocjowaniu warunków współpracy.

Link do zakupu książki w wersji papierowej, ebooka lub audiobooka https://akademia-negocjacji.pl/ksiazka-negocjacje-strategie-negocjacji

Poprzedni wpis
Następny wpis